marek_kus

04/10/2014 - 25/01 /2015

Verlengd tot 8/3

In de lijn van het onderzoek begonnen in 1993 over het zwart in de beeldhouwkunst, uitnodigt het Atelier 34zero Muzeum de Poolse kunstenaar Marek Kus voor een solotentoonstelling van zijn werk, dat overwegend rond deze achromatische kleur draait.

Tijdens de tentoonstelling in het Atelier 34zero Muzeum presenteert Marek Kus een serie grafiet tekeningen. De techniek van grafiet laat een spel van reflecties in deze anders absorberen zwarte kleur toe en benadrukt met de uiterst zorgvuldig gebaar de obsessieve aspect waarmee Kus ook de menselijke vorm bewerken. Dit figuur is een vereenvoudiging dat hier verminderd word tot een teken. De essentie van het werk ligt in dit teken en de verschillende verbuigingen daarvan.